Návštevníci Pohody skončili v nemocnici: Nakazila ich voda?

17.07.2012 19:22

 

Návštevníci Pohody skončili v nemocnici: Nakazila ich voda?

Hnačka a vracanie. Tak skončilo niekoľko desiatok ľudí, ktorí boli na festivale Pohoda v Trenčíne.

Až 142 ľudí s takýmito príznakmi ošetrili lekári na festivale. Do nemocnice v Trenčíne prišlo ďalších desať. Šesť z nich hospitalizovali. Piati skončili na infekčnom oddelení, 12-ročné dieťa na detskom. Problémy s hnačkami potvrdil aj hovorca festivalu Mário Gešvantner. Podľa neho za to môže asi úžitková voda! „Ja som z Pohody odchádzal ešte v sobotu. Prišlo to na mňa ešte v autobuse cestou z letiska na vlakovú stanicu.

Dostal som silnú hnačku a aj som vracal. V nedeľu mi už bolo trošku lepšie. Aj kamarát, ktorý bol na Pohode, má rovnaké problémy,“ povedal účastník festivalu Ján Stratinský (33).O hnačke informoval aj hlavný lekár Pohody Jaroslav Vidan. Ten potvrdil, že priamo na festivale zaznamenali až u 142 osôb hnačkové ochorenie. Pacientov s rovnakými príznakmi prijali aj do nemocnice v Trenčíne.

„Ošetrili sme ich desať, z toho šesť sme hospitalizovali. Pacienti sa sťažovali na hnačky, bolesti brucha, niektorí vracali, boli dehydrovaní. Nie je to veľký počet, nejde o žiadnu epidémiu,“povedala Terézia Drobná, námestníčka riaditeľa trenčianskej nemocnice. Problémy potvrdil aj hovorca Pohody Mário Gešvantner.

„Zrejme za to môže úžitková voda z umyvárok, ktorá tiekla pri toaletách. Bola riadne označená ako úžitková. Ľudia si ju však naberali aj do fliaš a pili ju. Pitnú vodu si ľudia mohli nabrať priamo z cisterien, kde bolo označenie, že ide o pitnú vodu,“ povedal M. Gešvantner.