Aktuálne: “Horúce výroky” pápeža Františka a “mierne” posuny ich významu

31.07.2013 00:51
Aktuálne: “Horúce výroky” pápeža Františka a “mierne” posuny ich významu

Hovorí sa o novinárskom skresľovaní výrokov pápeža Františka o homosexuáloch. Prinášame teda citáty viacerých agentúr a médií, pre porovnanie: 

Agentúra Kath.-net:  Rozlišujme medzi homosexualitou a lobbyzmom 

Rím, 29.7.2013 (kath.net/Armin Schwibach-as) Hodinu a dvadsať minút – toľko času venoval pápež František žurnalistom, ktorí ho sprevádzali v lietadle z Ria de Janeiro do Ríma.  Bolo očividné, že pápež túto „tlačovú konferenciu“ od počiatku na spiatočnú cestu plánoval, dobre vediac, ako veľmi v minulosti izolovane vypustené slová kompromitovali celé apoštolské cesty jeho predchodcu. František očividne veľmi dobre vie, s kým má do činenia a ako sa robí práca komunikácie.

„Mnoho sa píše o homosexuálnej lobby. Doteraz som vo Vatikáne nestretol nikoho, kto by mal v občianskom preukaze uvedené ‚homosexuálny’. Musíme rozlišovať medzi homosexualitou, mať túto tendenciu a medzi lobizmom. Lobby, všetky lobby, nie sú dobré. Ak je človek homosexuál a v dobrej vôli hľadá Pána, kto som ja, aby som ho súdil? Katechizmus Katolíckej cirkvi učí, že homosexuálnych ľudí neslobodno diskriminovať, ale musíme ich prijímať. Problémom nie je, mať túto tendenciu, problémom je robiť lobizmus a to platí pre túto lobby ako aj pre lobby v hospodárstve, v politike a u slobodomurárov.“   –zg-

Agentúra AP, TASR:  Homosexuálna orientácia nie je hriešna

Rím 29. júla (TASR) – Homosexuálov nemožno odsudzovať alebo marginalizovať. Mali by byť integrovaní do spoločnosti, vyhlásil pápež František na palube lietadla počas návratu z Brazílie, kde v nedeľu ukončil svoju prvú zahraničnú cestu. Podľa agentúry Reuters sa takto o homosexuáloch doteraz nevyjadril žiadny z jeho predchodcov.

František v lietadle pred novinármi bránil homosexuálov pred diskrimináciou. Odvolával sa na katechizmus katolíckej cirkvi, podľa ktorej homosexuálna orientácia nie je hriešna, homosexuálny akt áno. Homosexuálnym kňazom by sa malo podľa pápeža odpustiť a na ich hriechy zabudnúť, uviedla agentúra AP.

https://www.teraz.sk/zahranicie/papez-frantisek-vatikan-brazilia/53804-clanok.html

TA3:  Musíme byť bratia

Pápež František sa v pondelok zastal homosexuálne orientovaných ľudí z radov katolíckej cirkvi. “Ak je osoba homosexuálna a hľadá Boha a má dobrú vôľu, kto som ja, aby som ju súdil?”položil si rečnícku otázku na tlačovej konferencii vo Vatikáne. Tieto jeho slová analytici označili za prelomové a v kontraste s tým, čo hlásal jeho predchodca Benedikt XVI. Gejovia by podľa Františka“nemali byť odsúvaní na okraj, ale musia byť včleňovaní do spoločnosti”. Pápež však skritizoval takzvanú “homosexuálnu loby”, ktorá podľa neho nemá čisté úmysly. “Problém nie je v (sexuálnej) orientácii,”vyhlásil.“Musíme byť bratia. Problémom je lobovanie za túto orientáciu, lobovanie chamtivých ľudí, politické lobovanie, slobodomurárske lobovania, toľko veľa lobistických skupín. Toto je horší problém,”dodal.

Čítajte viac: https://www.ta3.com/clanok/1024203/papez-frantisek-kto-som-ja-aby-som-sudil-homosexualov.html

Nový Čas: Prelomové vyhlásenie pápeža Františka: Homosexuálov nemožno odsudzovať

Autor: TASR:  Homosexuálov nemožno odsudzovať alebo marginalizovať. Mali by byť integrovaní do spoločnosti, vyhlásil pápež František.  Pápež František vyhlásil, že homosexuálna orientácia nie je hriešna, homosexuálny akt áno.

 František v lietadle pred novinármi bránil homosexuálov pred diskrimináciou. Odvolával sa na katechizmus katolíckej cirkvi, podľa ktorej homosexuálna orientácia nie je hriešna, homosexuálny akt áno. Homosexuálnym kňazom by sa malo podľa pápeža odpustiť a na ich hriechy zabudnúť.

https://www.cas.sk/clanok/256661/prelomove-vyhlasenie-papeza-frantiska-homosexualov-nemozno-odsudzovat.html

SME:  Pápež František: Kto som, aby som kritizoval gejov?

František teraz hovorí, že homosexuáli by nemali byť marginalizovaní, ale musia byť integrovaní do spoločnosti. „Problém nie je v ich orientácii,“ povedal. „Musíme byť bratia.“

Za problém naopak označil „lobovanie za túto orientáciu“ i ďalších lobistov vrátane politikov či slobodomurárov.

Čítajte viac: https://www.sme.sk/c/6884486/papez-frantisek-kto-som-aby-som-kritizoval-gejov.html#ixzz2aWUJRGpl